Όλοι ξέρουμε τι είναι το b movie ή μήπως όχι.
Κανείς δεν ρωτάει τι είναι το b movie συνήθως μόλις αρχίσει η ταινία απλά κάποιος
πετά την ατάκα ω ρε φίλε κοίτα πως
πέθανε φτου είναι b movie ή κάτι παρόμοιο. Ας δούμε όμως διάφορες εκδοχές του b movie ειδικά
αν σκεφτεί κανείς ότι η γενιά μας έχει συνηθίσει να βλέπει αυτό που λέμε στα
ελληνικά eye candies γυαλιστερά, ρεαλιστικά ακόμη και όταν δεν είναι με γνωστούς
ηθοποιούς με δράση με σεξ με εφέ ψηφιακά απίστευτα κτλ.
Πρώτα από όλα η ορολογία αναπτύχθηκε την δεκαετία του 80 με
τον ερχομό του βίντεο της τρομερής αυτής τεχνολογίας που ήταν φθηνή και έβαλε
την εγγραφή βίντεο στα σπίτια μας. Από τότε όλη κάναμε είτε με κασέτα είτε με δισκάκι
και στις μέρες μας είτε με σκληρό δίσκο τον βίντεο άνθρωπο παραγωγό απλά
κάποιοι το πήγαν ένα βήμα ποιο πέρα. Τα λεφτά που μπαίνουν για να γίνει μια ταινία
είναι πάρα πολλά ακόμη και για αυτά που εμείς λέμε b movie ή
είναι επίτηδες b movie,
για όσους δεν ξέρουν υπάρχουν εταιρίες που ειδικεύονται σε ένα ήδος ταινίας για
παράδειγμα horror και βγάζουν επίτηδες ταινίες με πολύ φτωχό budget άρα και εφέ
και κτλ.
Αλλά οκ δεν θα μιλήσουμε για αυτές τις ιδιαίτερες εταιρείες
που έχουν και τις αναλαμπές τους και μερικές φορές κάνουν τρελές επιτυχίες καλά
αυτό συμβαίνει ανα 200 ταινίες το κοινό συνήθως είναι πολύ συγκεκριμένο με το
ποιο καλό παράδειγμα που μπορώ να σκεφτώ να είναι αυτό Sharknado… τώρα θα μιλήσουμε
για τις original b movies αυτές που πήγαν να γίνουν κάτι άλλο από αυτό που κατέληξαν.
Οι ταινίες προορίζονται είτε για σινεμά και μετά τηλεόραση
και ενοικίαση ή κατευθείαν για τηλεόραση και ενοικίαση. Αυτό που κάνει την
διαφορά είναι ποιοι ηθοποιοί παίζουν σε αυτή και τι λεφτά έχουν πέσει στην
παραγωγή ενώ παράλληλα ένα είναι ταινία ειδικού σκοπού σε στυλ για μια σειρά
που ακυρώθηκε ξαφνικά και δεν είχε ποτέ πολύ μεγάλα νούμερα τηλεθέασης έτσι και
αλλιώς. Αλλά κακά τα ψέματα είναι τα
χρήματα που κάνουν την διαφορά.
Συνήθως μια ταινία έχει κάποιο budget που η
παραγωγή πρέπει να ακολουθήσει πιστά αλλιώς
έρχεται τραγικό πρόωρο τέλος και δεν ολοκληρώνεται η ταινία ή άμα είναι λίγο
ποιο πονηρός ο επικεφαλής λέει οκ το έχω και με ποιο λίγα χρήματα. και εκεί
γίνονται και τα αληθινά b movies.
Μια ταινία αυτή την στιγμή από θέμα χρημάτων θεωρείται φθηνή προς κανονική όταν
είναι 30 με 60 εκατομμύρια δολάρια! Οι ταινίες που βλέπουμε με ένα γνωστό
ηθοποιό και παράλληλα λέμε είναι ανεξάρτητη παραγωγή μία ποιο ευγενική λέξη εδώ
στο Ελλάδα για b movie συνήθως είναι κάτω από
30 εκατομμύρια και παίζουν στα 5 περίπου. Οι εταιρίες που ειδικεύονται να κάνουν
κατά συρροή ταινίες ενός είδους συνήθως παίζουν από 100 χιλιάδες δολάρια έως ένα
εκατομμύριο ανά τίτλο άρα για να κάνεις
μια ταινία και να την χαρακτηρίσεις b movie και όχι μια ερασιτεχνική για εσένα και
τους φίλους σου θέλεις χρήμα. Εκτός βέβαια εάν γυρίζεις τσόντα. Στο άλλο άκρο
βρίσκεται η ΕΡΤ που με ιστορικές παραγωγές όπως η Κυριακή στο χωρίο έχει χαλάσει
εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Άρα ας μην υποτιμούμε το low budget είναι συνήθως κάποια εκατομμύρια και
μπορεί να μην έχουν την λάμψη του Χόλιγουντ αλλά καμιά φορά λένε κάτι ή
τουλάχιστο μας κάνουν να γελάσουμε είτε ηθελημένα είτε όχι.
Υπάρχουν παραδείγματα που έχουν δώσει χρήματα σε μεγάλο ηθοποιό
να παίξει και από την πόρωση της παραγωγής να παίξει αυτό το όνομα δεν έχουν
αφήσει χρόνο και χρήμα στην υπόλοιπη ταινία
και παραγωγή με αποτέλεσμα τραγικά συμβάντα. Δεν είναι τυχαίο που καμιά φορά
βλέπεις ένα σωρό γνωστούς ηθοποιούς και νομίζεις ότι το κάνουν αφιλοκερδώς.
Νομίζω από όλα τα b movies τα ποιο τραγικά είναι αυτά που ενώ
είναι πολύ ωραίες ταινίες απλά χάνουν επειδή είναι φυσική συνέχεια μιας ταινίας
του Χόλυγουντ. Θυμάμαι το σοκ όταν είδα επιτέλους την συνέχεια μιας από τις ποιο
αγαπημένες ταινίες μου The Arrival και περίμενα να δω το The Arrival 2 έπαθα σοκ. Και ενώ η ταινία ήταν από υπόθεση και
ηθοποιία μια χαρά και κάτι παραπάνω ποτέ δεν μπόρεσα να τους συγχωρήσω που δεν
φέρανε τους αρχικούς πρωταγωνιστές και τις κάμερες και εξοπλισμό από τον πρώτο τίτλο
και όλα μου φαινόντουσαν τόσο μα τόσο υποδεέστερα. Για μένα τα δεδομένα που έθεσα όσο αφορά την
ποιότητα της εικόνας και την γυαλάδα της και την μίξη του ήχου που έθεσε ο
πρώτος τίτλος ήταν αρκετά για να σφάξουν την δεύτερη ταινία. Άρα πολλές φορές το
τι θεωρούμε δευτεροκλασάτο είναι πολύ θεωρητικό κανονικά θα έπρεπε να δίνουμε σημασία
στον διάλογο και την ποιότητα.
για πάρε μάτι μήπως είσαι και εσύ από αυτούς τους παράξενους και δεν το ήξερες
http://www.thefilmcatalogue.com/catalog/CompanyDetail.php?id=22
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου