Έχεις θέματα;
Από εδώ και πέρα θα είναι στην κεντρική...
Τι είναι και τι δεν είναι επιστημονική φαντασία
Από εδώ και πέρα θα είναι στην κεντρική...
Ξεχωριστή σελίδα για θέματα που
ενδιαφέρουν ή βρίσκω ενδιαφέρον σχετικά με σειρές και ταινίες και μπορεί ποιο
άσχετα. Σιγά μα πολύ σιγά θα την εμπλουτίζω με ότι νομίζω ότι αποτελεί θέμα.
26/07/2014
Αναβάθμιση σε ταινίες και σειρές
με την χρήση τεχνολογίας
02/03/14
Γιατί δεν πάω σινεμά
16/02.2014
To
Saga or not to saga?
3d τεχνολογία: η 3d δράση είναι μια πονηρή μπούρδα και φέρνει πονοκέφαλο
05/10/14
Νοσταλγία και άλλες βλακείες
Ο
σοφός λαός ειδικά με αφορμή την οικονομική κρίση λέει συνέχεια: κάθε πέρυσι και
καλύτερα. Αυτή η έκφραση σίγουρα δεν ισχύει και στην 7η τέχνη.
Ειδικά όσο αφορά την σχέση των ταινιών και των σειρών με την τεχνολογία και το
ίντερνετ.
Την
σημερινή εποχή υπάρχει αναμφίβολα μια άμεση σχέση όσο αφορά την πρόσβαση υλικού
(κινηματογραφικών έργων) και του μέσου τηλεθεατή. Όσοι υποστηρίζουν ότι
παλιότερα ήταν καλύτερα απλά είναι ηλίθιοι. Από πού να αρχίσω και που να
τελειώσω…
Σήμερα
με μια μέτρια σύνδεση adsl
μια ταινία με διάρκεια 130 λεπτά και ποιότητα DVD κατεβαίνει
περίπου σε 15 με 20 λεπτά. Αντίστοιχα η ίδια ταινία σε 720p κατεβαίνει
σε 90 λεπτά περίπου. Παλιότερα με μόντεμ απλά θα περίμενες μέρες για αυτό
βέβαια εφευρέθηκαν τρόποι να συμπιέζεται η ταινία αλλά και πάλι ήθελε ώρες και
η ποιότητα ήταν οριακά υποφερτή με σημερινά δεδομένα καλή για να βλέπεται σε
κινητό. Άρα όποιος λέει ότι ήταν ρομαντικές εποχές το 1999 πρέπει σίγουρα να
κάνει πλάκα ή κατεβαίνει με κάποιο
παράξενα ριζοσπαστικό κόμμα σε εκλογές, μην τον ψηφίσετε!
Άλλο
θέμα ήταν ότι για να πάρει κάποιος ένα τίτλο ουσιαστικά έπρεπε να αγοράσει το
μέσο αφού δεν υπήρχαν online
καταστήματα και το μόνο που ήλπιζε ήταν καλή τιμή και καμία deluxe ή
όπως αλλιώς το λένε ΄έκδοση. Έπρεπε πρώτα να γίνουν φθηνά τα cd dvd recorders και
ύστερα να μπει το γρήγορο ίντερνετ. Ναι
κάποιοί θα υποστηρίξουν ότι του αρέσει να το πιάνουν το μέσο αλλά άμα σε
πιάνουν και αυτοί δεν έχει πλάκα.
Δεν
θα αναφερθώ στην βιομηχανία και τα κόλπα που κάνει για να τα παίρνει όσο ποιο
πονηρά γίνεται τα χρήματά μας με τελευταίο παράδειγμα το τελευταίο Star Trek που
όλα τα special
features
ήταν ανακατεμένα σε διάφορες Blu-ray εκδόσεις
και online
εκδόσεις αλλά και πάλι μπορείς να κατεβάσεις αυτό που
θέλεις όποτε θέλεις και μερικοί το κάνουν και παράνομα ή κάτι λίγο από ‘όλα δηλαδή δίνουν κάποια ευρώ και παίρνουν
μια έκδοση και μετά κατεβάζουν παράνομα τα υπόλοιπα. Όταν οι τιμές είναι λογικές
το σύστημα δουλεύει.
Για
τέλος αφήνω και το ποιο σημαντικό με την βοήθεια της τεχνολογίας μπορούμε να
δούμε άμεσα παλιές ταινίες, νέες και άλλες
αυτές που είναι ανεξάρτητες ή κουλτούρα ή όπως αλλιώς λέγεται, υπάρχει το Kickstarter και
ένα σορό άλλα εργαλεία δημόσια σε όλους για να γίνονται σειρές ταινίες και με
τον ποιο φθηνό και αξιοπρεπή τρόπο, άνθρωποι πλέον κάνουν κάτι αξιόλογο από το
κινητό τους και εσύ ονειρεύεσαι το 1997;
Αλλά
ακόμη και αν σκέφτεσαι 80 και 90 και ποιο παλιά μπες στο YouTube και
δες τα! έχουν ανεβάσει μέχρι και πολύ παλιές διαφημίσεις… και με ένα YouTube downloader τα
κρατάς για πάντα ώστε να μπορείς να γκρινιάζεις με την ησυχία σου.
26/07/2014
Αναβάθμιση σε ταινίες και σειρές
με την χρήση τεχνολογίας
Την πρώτη φορά που πήρα τηλεόραση
hd ready μια
της telefunken είχα ενθουσιαστεί γιατί θα έβλεπα όλα ότι βίντεο που είχα σε 32΄΄ οθόνη αντί του
μόνιτορ που είχα ή της τότε συμβατικής οθόνης μου. Η απόλαυση που περίμενα δεν
ήρθε ποτέ για τον απλούστατο λόγο ότι όλα τα βίντεο που είχα δεν είχαν την
ανάλυση που υποστήριζε η τηλεόραση μου με αποτέλεσμα ένα πολύ φτωχό αποτέλεσμα.
Μετά άρχισα να βλέπω νέο υλικό και
χαιρόμουν την τηλεόραση όμως περίμενα πότε θα έβγαινε ποιο παλιό υλικό ώστε να
μπορώ να ευχαριστηθώ με ποιο μεγάλη λεπτομέρεια τα κλασσικά. Αυτό που με
εξέπληξε είναι ότι ανάλογα την μεταφορά και την ποιότητα αυτής το αποτέλεσμα
δεν είναι πάντα το ίδιο. Και αν τελικά είναι ποιες ταινίες αξίζει κανείς να δει
πόσο μάλλον να επενδύσει χρήματα γιατί όπως και να το κάνουμε ένα digital download ή
ένας δίσκος Blu-ray κοστίζει
αρκετά.
Υπάρχει μία και απόλυτη αλήθεια
σχετικά με την αναβάθμιση σειρών και ταινιών με την χρήση τεχνολογίας και αυτή είναι
το χρήμα. Είναι ένας τρόπος για να πουλήσεις κάτι που έχεις δει ήδη ή ακόμη
ποιο έντονα κατέχεις στην συλλογή σου.
Οι πρώτες μεταφορές στα 1080p δεν
ήταν και οι καλύτερες που θα μπορούσαν να γίνουν και αυτό γιατί η εταιρεία δεν χρησιμοποιούσε
για διάφορους λόγους την master μπομπίνα. Είτε γιατί δεν είχαν δικαίωμα πάνω της είτε γιατί
ήταν πολύ δουλειά και σε κάποιες ηλίθιες περιπτώσεις γιατί απλά δεν τις έβρισκαν!
Σίγουρα τα πράγματα έχουν φτιάξει
απλά αυτό που προκαλεί εντύπωση πλέον είναι αν αξίζει ένας τίτλος τα χρήματα μας
όσο λεπτομερής και να φαίνεται μια έκρηξη ή μια αγκαλιά.
Δεν νομίζω ότι θα σταματήσει ποτέ
κάθε φορά που βγαίνει μια νέα τεχνολογία ειδικά όσο αφορά την εικόνα πάντα οι ταινίες
θα ακολουθούν το εκάστοτε φορμά. Και αυτό πιστεύω είναι απόρροια της αγάπης του
κόσμου για ένα τίτλο.
Η αναβάθμιση έχει κάνει τις εταιρείες
ακόμη ποιο πλούσιες και είναι πάντως τραγικό που οι καλές ταινίες πλέον είναι μετρημένες
και πρέπει να στηρίζεσαι σε παλιούς τίτλους. Από την άλλη ο back catalog μπορεί
να στηρίζει το νέο φορμά. Αρα υπάρχει και μια σχέση αλληλεξάρτησης εκεί.
Για το τέλος αφήνω αυτούς τους τίτλους
που τους προσέξανε υπερβολικά είτε με την καλή έννοια είτε με την κακή. Σαν
καλό παράδειγμα θα φέρω το Star Trek.
Σε αυτό λοιπόν αφού έκαναν την μεταφορά μετά καθαρίσανε την εικόνα από θόρυβο
και σκόνες και ότι άλλο και με ένα πολύ διακριτικό τρόπο κάνανε πλανήτες και
λέιζερ ποιο κοντά σε αυτή την εποχή χωρίς όμως να χαλάνε την αισθητική για
παράδειγμα της δεκαετίας του 60 ή του 90 και αυτό σίγουρα είναι μαγικό και
σεβαστό και θεμιτό. Από την άλλη όταν άτομα σαν τον George Lucas χρησιμοποιούν
την τεχνολογία σε ταινίες όχι μόνο για να γυαλίσουν αλλά για να αλλάξουν την ταινία
τότε είναι απατεωνιά. Όταν μετατρέπει όπλα σε κινητά (Ε.Τ.) ή όταν κάνει τον
κακό να ρίχνει πρώτος ενώ στην κανονική ταινία ο καλός έριξε πρώτος (Star Wars) αλλάζει την ουσία της ταινίας
και του χαρακτήρα. Η διακριτική αλλαγή είναι θεμιτή λοιπόν αρκεί
να μην επηρεάζει την πλοκή του έργου!
Κάτι αστείο που μου ήρθε τώρα είναι
ότι κάποιες από τις αγαπημένες ταινίες τις
έχω σε πολλαπλά φορμά, σε VHS (βιντεοκασέτα), σε DVD, σε Blu-ray και
για να μην ψάχνω και σε digital download χαχαχαχα
07/04/2014
Η νέα μόδα, είναι μια από τα ίδια,
ο «ξεχωριστός έφηβος»
Όταν γίνεται κάτι μόδα είναι σχεδόν
απόλυτο για την βιομηχανία του σινεμά και της τηλεόρασης. Ενώ σε άλλες βιομηχανίες
ο ανταγωνισμός ψάχνει να βρει ένα προϊόν που θα είναι διαφορετικό και καμιά
φορά επαναστατικό στο τηλεθέαμα αυτό που μετρά είναι να πάρεις κάτι που πουλά και να το κάνεις
ελάχιστα διαφορετικά και να το πουλήσεις όσο ποιο πειστικά μπορείς. Μέχρι τώρα
η μόδα δηλαδή κύμα από ίδιες θεματικά ταινίες ερχόταν με δύο τρόπους κυρίως. Ο ένας
ήταν ο κλασσικός πούλησε η τάδε ταινία ή σειρά να κάνουμε κάτι παρόμοιο ή ποιο
πρόσφατα υπήρχε μια παράξενη σχέση μεταξύ b-movies και blockbusters όπου ένα θέμα που άρχιζε από b movies για παράδειγμα zombies πέρναγε σιγά σιγά στο Hollywood. Ναι πες μου ότι φανταζόσουν
πριν λίγα χρόνια ότι ο Brand
Pit
θα κυνηγιόταν από αιμοσταγή
zombie.
Το κοινό στοιχείο μέχρι τώρα ήταν ότι ανα κάποια χρόνια υπήρχαν θέματα και ήδη ταινιών
που κυριαρχούσαν.
Η δεκαετία του 80 είχε ξύλο και
αίματα, του 90 διαστημόπλοια και σεξ, το 00 κωμωδίες και φαντασία ενώ τα
τελευταία χρόνια έχουμε σούπερ ήρωες και αντιήρωες. Άρα προς τα που πάμε τα επόμενα χρόνια; Νομίζω ότι η απάντηση είναι
μία λέξη: εφηβεία. Δεν ξέρω αν είναι σημεία των καιρών, το ότι δηλαδή οι εφηβεία
σήμερα δεν βιώνεται από κανέναν αφού πλέον τα παιδάκια από 10 χρονών φέρονται
και ντύνονται σαν να είναι 25 ή είναι οι τριαντάρηδες και οι σαραντάρηδες που
δεν μπορούν να αποχωριστούν εποχές που η οικονομία και η κοινωνικές δομές ήταν
ποιο ευνοϊκές και απλές και παλιμπαιδίζουν πάντως το Hollywood το έχει πιάσει το νόημα.
Τον τελευταίο καιρό έχουν βγει ένα
σωρό ταινίες και σειρές πλέον,
βασισμένες κατά 99% σε μυθιστορήματα που αφορούν τι άλλο; Την εφηβεία! Μόνο που
επειδή η εφηβεία όπως και η αγάπη είναι κάτι
βαρετό από την πλευρά του θεατή εκτός και αν το βιώνεις, υπάρχει κάτι που πάντα
είναι εκτός του κανονικού έτσι για να υπάρχει ενδιαφέρον και ψευτο αλληγορία.
Νομίζω ότι η μεγάλη εμπορική αρχή έγινε με τις ταινίες twilight όπου η έφηβη αγαπά κάποιον βρικόλακα
και καταλαβαίνει πόσο ιδιαίτερη είναι και μπορεί να νιώσει και να κάνει. Την ίδια
περίοδο με τα ίδια ασχολείτο η σειρά Vampire Diaries και True Blood. Σε όλες τις τωρινές παραγωγές υπάρχει ένας ή
περισσότεροι έφηβοι ή κάτω τον 25 που νόμιζαν ότι είναι απλά βαρετοί αλλά
τελικά έχουν τρομερές δυνατότητες και σώζουν τον κόσμο. Ναι ακούγεται κάπως
αλλά ο κόσμος πραγματικά ακολουθεί φανατικά. Για παράδειγμα το Vampire Diaries είναι ακόμη νούμερο ένα και έκανε
και spin
off
την σειρά Originals. Και φυσικά το κύμα δεν
σταματάει εκεί. Δεν είναι μόνο οι βρικόλακες ο «ξεχωριστός έφηβος» έχει
εισβάλει παντού. Να αναφερθώ σε σούπερ
ήρωες; Στον νέο Spider
man;
Στην νέα σειρά The
tomorrow people;
Σε μάγους όπως το beautiful creatures;
Σε αρχαιοελληνικούς θεούς, σε μυστικές οργανώσεις ή σε εφήβους που δεν έχουν
καμία δυνατότητα αλλά επειδή δεν το βάζουν κάτω απλά τα καταφέρνουν. Γιατί το hunger games να κάνει τόση επιτυχία; Εδώ πρόσφατα
είδα ρομαντική κομεντί με έφηβο ζόμπι
που ερωτεύεται ενώ δεν θα ξεχάσω ποτέ πριν
λίγες ημέρες που είδα το how
I
live
now
όπου μία έφηβη που
έχει τα ψυχολογικά της επιβιώνει πυρηνικό χειμώνα επειδή ερωτεύεται παράφορα …
τον πρώτο της ξάδερφο χαχαχαχα.
Νομίζω ότι όταν το «κάτι με έφηβο»
είναι μια ταινία που αναφέρεται σε κάτι που δεν με ενδιαφέρει και πολύ μπορώ
και το βλέπω λίγο ποιο αυθόρμητα και απομονωμένα και εφησυχάζομαι και περνάω
καλά ενώ όταν αναφέρεται σε ήδος ταινιών που εντρυφώ απλά γίνομαι έξαλλος με την
απλοϊκότητα της υπόθεσης ή το πώς όλα εξηγούνται και λύνονται με την εφηβική
αγάπη. Βαρέθηκα να βλέπω μαγικά και υπερφυσικά συμβάντα να έρχονται σε δεύτερη
μοίρα επειδή η αγάπη τα νικά όλα και επειδή αυτή η μια ξεχωριστή αγάπη ενός αγοριού
και ενός κοριτσιού στην πλοκή, απλά είναι το 90% και παράλληλα αξιολογεί τα
πάντα υπό το φίλτρο της. Αυτές οι ταινίες πλέον δεν αναφέρονται μόνο σε μικρές
ηλικίες αλλά σε όλους μας και καλό είναι να σεβαστούν κάποιες ισορροπίες γιατί
γίνονται τόσο μα τόσο αναλώσιμες.
Και μία λίστα σε περίπτωση που
δεν κατάλαβε κάποιος που αναφέρομαι.
Το αποτέλεσμα είναι ότι πραγματικά
δεν υπάρχει ένα ήδος κινηματογράφου από κωμωδία, που είναι κλασσική αξία μέχρι
ψυχολογικό thriller και
zombie
και πολεμική ταινία
που δεν αγγίζει ο «ξεχωριστός έφηβος» και πραγματικά ο μόνος προβληματισμός που
υπάρχει ότι πλέον η ποιότητα είναι τόσο μα τόσο κάτω.
Για τέλος κοιτάζοντας τις λίστες
με το «ξεχωριστός έφηβος» θα ήθελα να
αναφέρω ταινίες που μου έκαναν θετική εντύπωση γιατί απλά δεν μπορεί όλα να είναι
μούφα.
Scott Pilgrim vs. the World
Jennifer's
Body
Napoleon Dynamite
American
Pie
Cruel
Intentions
Donnie
Darko
21
Jump Street
(remake)
… και αρκετά άλλα που απλά δεν
θυμάμαι τώρα
02/03/14
Γιατί δεν πάω σινεμά
Ή μάλλον γιατί σχεδόν ποτέ δεν
πάω σινεμά. (το έσωσα)
Μερικοί λόγοι.
Αντί νοσταλγίας… αηδία
Όταν ήμουν μικρός ή μάλλον πολύ
μικρός την πρώτη φορά είδα στο σινεμά το Dirty dancing. Το σοκ από την ανύπαρκτη υπόθεση μαζί με κάτι ατομάκια
να χορεύουν κάθε λίγο και λιγάκι
προκάλεσαν αηδία στον ευαίσθητο παιδικό μυαλουδάκι κλαψ. Από τότε το τραυματικό
σοκ του χορού και του τραγουδιού και γενικότερα μιούζικαλ ρίζωσαν βαθιά μέσα
στην ψυχή μου όποτε βλέπω ένα μιούζικαλ στην τηλεόραση όταν κάνω ζάπινγκ το
πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι γιατί; Για το θεό που πιστεύεται γιατί;
Οικονομικό
Σοβαρά για να δεί κάποιος μια ταινία
στο σινεμά πρέπει να δώσει ένα σωρό χρήματα λες και αν το εισιτήριο κόστιζε 1
με 2 ευρώ θα μπει μέσα όλη η βιομηχανία. Με 2 ευρώ ανα εισιτήριο και όλοι θα
πήγαιναν ποιο συχνά και τακτικά ακόμη σινεμά και θα είχαν την ευκαιρία να
πειραματιστούν λίγο. Να μην μιλήσω καν για
3d προβολές που το
εισιτήριο είναι ακόμη ποιο περιποιημένο όπως και για τις extra large οθόνες
λες και το κόστος είναι αυξημένο επειδή χρησιμοποιούν ποιο πολύ άζαξ για να
καθαρίσουν το πανί ή κάτι τέτοιο. Ναι
είναι μάλλον αλήθεια όλο το σύστημα του Χόλυγουντ θα ισοπεδωθεί και δεν θα
μπορούν να πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ τους πρωταγωνιστές αν τα εισιτήρια έχουν 1 ή 2 ευρώ.
Κοινό που δεν σέβεται τους γύρο του και στην τελική τον εαυτό του.
Μάλλον αυτός είναι ο κύριος λόγος
που δεν θέλω να πηγαίνω σινεμά. Και έχω αρκετά παραδείγματα από τι άνθρωποι
πάνε στον κινηματογράφο.
Πρώτο παράδειγμα: Δεν με νοιάζει
τόσο η ταινία αρκεί να τρώω όσο ποιο ηχηρά γίνεται και την ίδια ώρα να συζητώ
με τον διπλανό μου. Αφού τρως και πίνεις
και συζητάς ασταμάτητα κάτσε σπίτι σου δεν έχω μια όρεξη να σε ακούω. έχω πληρώσει
και θέλω να απολαύσω την ταινία. Δεν είσαι
σε καφετέρια, ούτε ταβέρνα. Και δεν με νοιάζει αν τελικά σου βγήκε χάλια η
ταινία και κάνεις έξυπνο (για σένα) χαβαλέ εγώ ακόμη βλέπω ρε ζώο πρέπει να το
σεβαστείς.
Δεύτερο παράδειγμα: Δεν μου
αρέσει κάτι στην ταινία και πρέπει να το δείξω, να το ξέρουν όλοι. Και εκεί που
βλέπεις την ταινία τρόμου έχει αυτή την σκηνή που τραβά περισσότερο και
αρχίζεις και ανατριχιάζεις ή γελάς από την ένταση της στιγμής γιατί δείχνει ένα
δάχτυλο να κόβεται για 3 λεπτά με τον ηθοποιό να στριγκλίζει σαν γουρούνι σε
σφαγή ή ένα φάντασμα να τα κάνει όλα άνω κάτω πρέπει να βρεθεί ένας κάφρος να μας
πει ότι όντως βλέπουμε την σκηνή. Ναι ρε και εμείς στην ίδια αίθουσα με εσένα
είμαστε. Σχόλια του τύπου τι μαλακίες είναι αυτές και βρισιές και το καλύτερο από
όλα ε μα καλά τώρα είναι αληθινό τώρα αυτό; ενώ βλέπεις ταινία είναι τουλάχιστον
ηλίθιο! Αν δεν το αντέχεις κάτσε σπίτι σου ή δες κάτι μεταγλωττισμένο ώστε να
μην χρειάζεται να πιέζεσαι να προλαβαίνεις να διαβάσεις.
Τρίτο παράδειγμα: Όταν είναι μια πολύ
πετυχημένη ταινία συνήθως η συνέχεια της και φέρνουν μικρά παιδιά να την
παρακολουθήσουν και μπορεί φαινομενικά η ταινία να είναι και για μικρότερες
ηλικίες αλλά όντως δεν είναι. Το ποιο ακραίο περιστατικό το έχω ζήσει όταν παρακολούθησα
στον κινηματογράφο τον τελευταίο άρχοντα των δαχτυλιδιών. Σε μια ταινία με
επικές μάχες και βία, ακραίους χαρακτήρες και διάρκεια πάνω από τα κλασσικά 90
λεπτά δεν φέρνεις 15 παιδάκια μαζί σαν
τάξη-εκδρομή-γαλαρία για να δουν το έργο. θα κουραστούν και θα σοκαριστούν
παρόλο που είναι παραμύθι δεν το καταλαβαίνεις; Όπως βλέπαμε την ταινία κάπου στις
δύο ώρες τα παιδάκια κουράστηκαν και άρχισαν να σχολιάζουν τα πάντα και να ψιλο-φοβούνται
και κτλ. Με αποτέλεσμα όλος ο κινηματογράφος να έχει τρελή βαβούρα αφού οι
βλάκες από το προηγούμενα παραδείγματα πήραν τα πάνω τους με αποτέλεσμα να μην αντέξω
άλλο και να φάνε το βρισίδι τους από εμένα ουρλιάζοντας. Με το που σταμάτησα το
βρίσιμο ένας κύριος μου έκανε το ηρωνικό σχόλιο είσαι σκληρός εσύ;, ακούστηκαν
κάτι ψου ψου ψου και ο Πανούσης μόνο τρελάθηκε στα γέλια(ναι έτυχε μπροστά μου
να κάθεται ο Πανούσης). Και μετά από 2 λεπτά στο σινεμά υπήρχε η απόλυτη ησυχία
χωρίς χράτς χρούτς ούτε σχόλια πω πω τι άσχημο
που είναι το τέρας, ούτε ρε φίλε καλό αλλά βαρέθηκα, ούτε ε κοίτα τι μου στείλανε
χαχαχα μια απόλυτη γαλήνη μέχρι να έρθει το τέλος της ταινίας. Οι μπαμπάδες από
τα παιδάκια στο τέλος δεν έκαναν κίνηση να
μου την πούνε ή κάτι τέτοιο μάλλον το σοκ
ότι μπόρεσα να κάνω τα αγγελούδια τους να σκάσουν έστω και για λίγη ώρα (ενώ αυτή
δεν μπορούν)ήταν ποιο έντονο από το βρισίδι που τους έριξα.
Παράλογοι λόγοι που δεν πάω σινεμά (λες και όλα σε αυτή την ζωή βγάζουν
νόημα)
Όταν πάω σινεμά και δω κάτι που είναι τελικά χαλαρό
ή ανιαρό ή ισπανικό (ταρατάρα να τάρα τατάρα) και είναι και μετά τις δέκα και είναι
και σκοτεινά και ζεστά απλά με παίρνει ο ύπνος άρα είναι κρίμα να ξοδεύω χρήματα
για να κοιμάμαι κάπου αλλού.
Ειδικά αν έχω φάει και έχω
βαρύνει (ποιος ξέρει άραγε τι περιέχει η σάλτσα των νάτσος) και δεν έχω και κανένα να πω καμιά βλακεία
απλά με παίρνει ο ύπνος.(ναι μόλις έκανα ένα μεγάλο κύκλο από όλους όσους
έκραξα)
Στο σινεμά δεν επιτρέπεται το
κάπνισμα και είναι βλακεία(και όχι ποιοτικό θερινό σινεμά δεν υπάρχει και το
ξέρεις.), αν σου έρθει να πας τουαλέτα δεν μπορείς να πατήσεις pause χάνεις
σκηνές, και αν θέλεις να πάρεις κάτι άλλο από ποτά και τέτοια πάλι χάνεις
σκηνές. Ακόμη και αν μπει ένας μπροστά σου αργοπορημένος πάλι χάνεις σκηνές(ειδικά
αν είναι παρέα με δέκα άτομα).
Κάποιο από το προσωπικό είναι ανεδέστατο
ή άσχετο. Όταν σε ρωτάω να μου δήξεις σχηματικά την αίθουσα και τις ελεύθερες
θέσεις είναι γιατί θέλω την θέση με τον καλύτερο ήχο και εικόνα και όχι για να πράξω
τρομοκρατικό χτύπημα στο σινεμά, ή να κάνω αντιγραφή την κάτοψη για το σαλόνι
μου.
Και τέλος όταν πάω να δω Star Trek και
σε χαιρετάω σε γλώσσα Klingon χαμογελώντας
μπορείς ή να χαμογελάσεις ή να μου πεις κάτι του στυλ καλή συνέχεια ή να αδιαφορήσεις
απάντηση του στυλ συγνώμη κύριε δεν μιλάω την γλώσσα σας είναι τουλάχιστον προσβλητικό.
16/02.2014
To
Saga or not to saga?
That is the question...
Saga λέει το
λεξικό είναι ιστορίες από τα νορβηγικά ισλανδικά κράτη σήμερα ο όρος
χρησιμοποιείτε όταν η ιστορία είναι μεγάλη. Υπάρχουν κάποια franchises στην τηλεόραση που έχουν στην
πλάτη τους δεκαετίες είναι καλό τελικά ή όχι; (και όχι δεν εννοώ ούτε το Dallas ούτε
το East enders
ούτε τον Φώσκολο… αν και για κάποιους μπορεί να είναι ουφ)
Αν θα ήθελα να απαντήσω κυνικά θα
έλεγα σίγουρα όχι για τον απλούστατο λόγο ότι όλα τα ωραία πράγματα κάνουν τον
κύκλο τους και σταματούν κάποια στιγμή άρα γιατί να τραβάμε κάτι πέρα από τα καλύτερα
του και δεν το αφήνουμε να κλείσει εντυπωσιακά;
Όταν είδα για πρώτη φορά Star Trek Original Series τρελάθηκα
από την χαρά μου. Την πρώτη φορά που τελείωσαν τα επεισόδιά ήμουν πολύ μικρός.
Όταν είδα μετά από χρόνια να παίζει στην
ελληνική τηλεόραση Star Trek next generation στην αρχή μου κακοφάνηκε λίγο ότι δεν είναι ο Kirk και ο Spock αλλά ο Picard και ο Data και με την
πάροδο του χρόνου τους λάτρεψα. Παρόμοια τρέλα ένιωσα όταν ανακοίνωσαν ότι
παρόλο που τελειώνει το Stargate SG-1
αρχίζει το Stargate Atlantis κοκ. Να μην αναφερθώ καν σε Doctor Who ή σε σειρές ταινιών όπως Star Wars και
άρχοντας των δακτυλιδιών κτλ.
Το συμπέρασμα είναι τελικά ότι
πέρα από τους εξαίσιους χαρακτήρες και εφέ υπάρχει πάντα μια κεντρική ιδέα που
λειτουργεί ως βοηθός στην αναλυτική και ψευτο-αναλυτική μας σκέψη και
εξηγούμαι: Στο star trek είναι η ιδέα ότι σε μια μελλοντική σχεδόν ουτοπική κοινωνία
εξερευνούν το άγνωστο και δοκιμάζουν την ηθική τους και όλες τις πτυχές του
εαυτού τους σε υπερβολικές καταστάσεις και ακόμη και αυτοί οι άριστοι τα
βρίσκουν σκούρα. Στο Stargate ήταν τα κοινά στοιχεία με ξένους πολιτισμούς και την μάχη
απέναντι σε ένα φαινομενικά ακατόρθωτο εχθρό ή περιβάλλον ενώ σε άλλα franchises απλά
ανακαλύπτεις και ζεις το ταξίδι και το δικό μας παράδοξο που για κάποιους
άλλους αποτελεί καθημερινότητα. Δηλαδή
όταν μια ιδέα γοητεύει τόσο πολύ το μυαλό μας γίνεται μοτίβο και επειδή είναι
μέρος της αρχέγονης φύσης να αναγνωρίζουμε μοτίβα αποτελεί πλέον μέρος της ζωής
μας ή της ψυχοσύνθεσης μας.
Κάποιοι που νομίζουν ότι δεν
αναγνωρίζουμε μοτίβα ή την ανάγκη για μοτίβα και νομίζουν ότι όλα είναι θέμα
της κριτικής σκέψης αρκεί να σκεφτούν ότι είναι τόσο μεγάλη η ανάγκη και η ροπή
μας προς τα μοτίβα, που συνήθως τα αναγνωρίζουμε από εκεί που δεν υπάρχουν
κιόλας. Πόσοι από εμάς νομίζαμε ότι άνθρωπός μας μπορεί να μας απατά και τελικά
κάναμε καταστροφικά σενάρια από τα ποιο απλά περιστατικά που τελικά ήταν
τίποτα. Όταν προχωράμε το βράδυ μόνοι μας ερημικά, φοβόμαστε και αγριεύουμε και
νομίζουμε ότι κάποιος θα μας κάνει επίθεση και βρισκόμαστε δύο τετράγωνα από το
σπίτι μας. Καμιά φορά όταν νομίζουμε ότι κάτι είδαμε να κινείται με την άκρη
του ματιού μας ενώ είμαστε ολομόναχοι. Όταν βλέπουμε ένα τεράστιο σκύλο και
νομίζουμε ότι θα μας επιτεθεί παρόλο που είναι με αλυσίδα και το αφεντικό του.
Όλα αυτά προέρχονται απο την αρχέγονη φύση μας αυτή του κυνηγού/ θηράματος που
μας οριοθετεί ως κάποιο σημείο βεβαίως και σήμερα. Και τέλος για αυτούς που δεν
έχουν πειστεί ακόμη ας κάνουν το παρακάτω απλό τεστ.
Τι σχήμα είναι ; Τετράγωνο, ναι
το βρήκες μόνο που δεν είναι τετράγωνο αλλά κάτι βούλες δεν υπάρχει σχήμα απλά
θέλεις πολύ να υπήρχε, έχεις φτιάξει το μοτίβο στο μυαλό σου.
Αν συνδυάσουμε λοιπόν την ανθρώπινη φύση μας και τον
συναισθηματισμό για κάτι που θεωρούμε καλαίσθητο και ιδιαίτερο δεν αποτελεί
έκπληξη που παρακολουθούμε σειρές από το ίδιο franchise για
ολόκληρες δεκαετίες! Και βέβαια το πότε θα βαρεθούμε ή θα θέλουμε περισσότερες
αλλαγές ή νεοτερισμούς είναι εξαιρετικά υποκειμενικό και δεν μπαίνω καν στον
κόπο να το αναλύσω.
Ή αλλιώς μια ωδή στην
κανονικότητα
Δεύτερο σημείο που θα ήθελα να
σχολιάσω σε αυτές τις τηλεοπτικές σειρές είναι η κανονικότητα. Είναι οι κανόνες
που διασφαλίζουν το παρελθόν και κατασκευάζουν ένα σίγουρο και λειτουργικό παρόν.
Το ποιο καλό παράδειγμα έρχεται από τον κόσμο του Star Trek. Αν σε ένα επεισόδιο
έχει καταστραφεί ένας πλανήτης στα επεισόδια που θα βγούνε μετά ο πλανήτης
είναι ήδη καταστραμμένος εκτός βέβαια αν χρονικά το επεισόδιο παίζει πριν την
καταστροφή του ή είναι κάποιο παράλληλο σύμπαν. Δηλαδή ότι και να γίνει μετά
στο περιβάλλον συμπεριλαμβάνει το γεγονός της καταστροφής σαν ένα σταθερό
σημείο. Σε αντίθετη περίπτωση προκαλείτε χάος και προσωπικά το ένιωσα το χάος
πρόσφατα βλέποντας ένα επεισόδιο South Park όπου πρωταγωνιστούσε ο Bill Gates χαρακτήρας
που σκοτώσανε στην ταινία του South Park πριν δέκα χρόνια. Παλιότερα
κορόιδευα άτομα πορωμένα με την κανονικότητα αλλά τελικά δεν έχει καθόλου πλάκα
όταν είσαι πορωμένος με την σειρά . Όταν είδα τον Bill Gates ένιωσα
σαν να με κλέβουν ή να απειλούν την αγαπημένη μου σειρά ακόμη και αν έλεγαν ότι
μετά αφού έφαγε την μπιστολιά στα μυαλά του κάνανε εγχείρηση και τον
έσωσαν επειδή είναι South Park θα
το πίστευα απλά δεν σεβαστήκανε τους φανατικούς και δεν το εξηγήσανε. Ω άδικη
ζωή!
Για τον πορωμένο με ένα franchise από
την στιγμή που οι δημιουργοί σέβονται την κανονικότητα και την αρχική αισθητική
και αξίες όσο πραγματικά και να υποσταλεί ή υποβιβαστεί η δημιουργική ποιότητα
το μόνο σίγουρο είναι ότι κάποιοι θα το παρακολουθούν αφού αποτελεί μέρος μιας
συγκεκριμένης πραγματικότητας και απόλαυσης. Είναι μετά θέμα μόνο του
χρηματοδοτικού οίκου (στούντιο) αν αξίζει να βγάζει νέες παραγωγές ή όχι.
Αυτές οι παραγωγές αποτελούν ένα
άτυπο συμβόλαιο στην τέρψη του καθημερινού ταξιδιού σε μια πραγματικότητα που
εντρέφει μια διάσταση της κοινωνικότητας μας που αποτελεί ποιοτικό στοιχείο και
έλεγχο του μίκρο-περιβάλλοντος μας και δεν πρέπει να σταματούν ποτέ.
Δηλαδή το Star Trek αποτελείτε
από καμιά δεκαριά ταινίες και πέντε σειρές που κράτησαν μέσο όρο πέντε χρόνια η
κάθε μία και η τελευταία σειρά/ταινία που βγήκε τελείωσε πριν από καμιά δεκαριά
χρόνια και παρόλο που βγήκαν τώρα κάποιες νέες ταινίες που δεν συμφωνώ απόλυτα
με την δημιουργική πορεία τους είμαι τόσο χαρούμενος που υπάρχει Star Trek και ελπίζω να συνεχίσουν
οι ταινίες και να βγει και νέα σειρά . Θέλω τόσο πολύ να δω νέο υλικό από το
σύμπαν του Stargate και του Battlestar Galactica και αν ακόμη δεν πολύ συμπαθώ το Star wars αναμένω
για τα επεισόδια 7, 8 και 9. Το ίδιο
ισχύει όταν είδα νέες ταινίες Rambo,
Die Hard και
σε λίγο καιρό Robocop
χαροποιούν ένα μέρος της καθημερινότητας μου άρα δεν πρέπει να σταματήσουν
ποτέ. Εκτός από τις ταινίες Barbie,
είναι άκρος εκνευριστικές.
14/10/13
Extreme definition και πόλεμος στα
φορμά
Θυμάμαι παλιότερα τα αρχαία
χρόνια που ήμουν μικρός είχα πάει στην πρώτη μου έκθεση Hi-Fi και δεν συμμαζεύεται. Είχε και
τηλεοράσεις και βίντεο τεχνολογία αλλά το βάρος ήταν σίγουρα στον ήχο σε αντίθεση με σήμερα βέβαια αλλά
αυτό είναι άλλο θέμα συζήτησης και ανάλυσης. Εκεί πέρα λοιπόν ανάμεσα στα
δεκάδες στερεοφωνικά και λαμπάτους ενισχυτές είχε μια τηλεόραση που απλά με
είχε αφήσει άναυδο από το μέγεθος της πρέπει να ήταν και 24΄΄ (!) που τότε ήταν
κάτι το τεράστιο για μέγεθος τηλεόρασης. Βέβαια αυτό το μέγεθος σήμερα είναι
τόσο μα τόσο μικρό αλλά αυτό βέβαια είναι άλλο θέμα συζήτησης και ανάλυσης.
Τέλος πάντων μετά το πρώτο σοκ ήρθε η απόλυτη έκπληξη αφού ο αντιπρόσωπος έβαλε
ένα βίντεο να παίξει το οποίο ήταν εκτός πραγματικότητας αφού τα χρώματα η
καθαρότητα της εικόνας ήταν απίστευτα και πρωτόγνωρα. Τον ρώτησα τι ακριβώς θαύμα
κάνει αυτή η τηλεόραση και είναι και βλέπω σαν να βρίσκομαι σε παράθυρο και μου
είπε ότι δεν είναι θέμα τηλεόρασης όσο του βίντεο που χρησιμοποιεί μια νέα
τεχνολογία που λέγεται super vhs και ο αντιπρόσωπος με διαβεβαίωσε ότι είναι θέμα χρόνου
μέχρι όλοι να πετάξουμε τα vhs μας και να πάρουμε νέα καθώς και τα βίντεο κλαμπ θα αρχίσουν
να φέρνουν super vhs βιντεοκασέτες. Ενθουσιάστηκα, με την προφητεία του αντιπρόσωπου
και περίμενα υπομονετικά την επανάσταση αλλά τίποτα. Υπήρχαν αρκετοί λόγοι που δεν πέτυχε το φορμά αλλά
2 είναι πιστεύω οι κύριοι: Ο πρώτος και ο καλύτερος ήταν σίγουρα η τιμή.
Περιμένεις όλο τον κόσμο να χαλάσει ένα σωρό χρήματα (πολύ ακριβό) για κάτι που
ήδη έχει σε κάπως χειρότερη μορφή (δεν είναι κάτι πραγματικά επαναστατικό). Και δεύτερο δεν ήταν τελικά και τόσο καλό ούτε
έβαλε πολύ υψηλά τον πήχη ενώ την ίδια ώρα δεν ήταν υιοθετημένο από όλες τις εταιρίες,
υπήρχαν και αντίπαλα φορμά από αλλά τραστ εταιριών. Πάμε, μερικά χρόνια μετά
και στα φοιτητικά μου χρόνια ζω πάλη την
επανάσταση των φορμά και της ποιότητας με τη έλευση του DVD Video πάλι
με έναν αντιπρόσωπο κάπου στο Λονδίνο να τον ρωτάω πως οι νέες τηλεοράσεις και plasma τηλεοράσεις
είναι τόσο απίστευτες και μου εξηγεί ότι το θαύμα το κάνει μια νέα τεχνολογία
που λέγεται DVD Video και ότι είναι θέμα χρόνου μέχρι τα βίντεο κλαμπ να αρχίζουν να
φέρνουν δισκάκια αντί για βιντεοκασέτες. Μαθημένος πλέον από το παρελθόν (Betamax, s-vhs, Laserdisc)
του χαμογελάω ειρωνικά και φεύγω. Το φορμά αυτό πέτυχε ο άτιμος τελικά είχε
δίκιο, ας δούμε τους λόγους: Καλύτερη εικόνα που έβγαζε μάτι, το πρώτο πράγμα
που είδα ήταν το κλασσικό σποτάκι «πάρε dvd τώρα και δες αυτή την ψηφιακή μπάλα
να ρίχνει κάτω κάτι πυραμοειδή πολύ ποιο γαμάτα» έμεινα άφωνος είχαν πάει την
εικόνα σε άλλο επίπεδο από κάθε άποψη. Το δισκάκι σαν μέσο ήταν ποιο ευέλικτο αφού
ήταν ποιο φθηνό, έπαιζε σε υπολογιστές και τα dvd players ήταν
πάμφθηνα, στην αρχή βέβαια δεν γράφανε αλλά μετά ήρθε και αυτό με τα κενά
δισκάκια και φυσικά τους σκληρούς δίσκους τους ενσωματωμένους στα player Φτάνουμε
λοιπόν σε αυτά τα χρόνια τα αμαρτωλά με τα downloading από το internet και μεγάλες ταχύτητες και ο
κόσμος θέλει ακόμη καλύτερη ποιότητα βίντεο αφού 32΄΄ σε οθόνη τηλεόρασης και φθηνοί προβολείς είναι de facto πλέον.
Έρχεται λοιπόν στην ζωή μας το HD
με 2 ποιότητες τα 720p και 1080p.
Ω! χαρά και ευτυχία όταν πρωτόειδα σποτάκια στο internet σε
αυτές τις ποιότητες. Αυτή την φορά δεν χρειάστηκε να μιλήσω σε αντιπρόσωπο αφού
όλα είναι online αλλά ζήσαμε πριν λίγα χρόνια ένα απίστευτο πόλεμο ίσως για μερικούς
των τελευταίο των φυσικών φορμά. Και λέω τελευταίο γιατί πολύ online αντιπρόσωποι
ισχυρίζονται ότι το φυσικό μέσο αποθήκευσης τείνει να εξαφανιστεί, επειδή όλοι
θα κάνουμε downloading πλέον είτε παράνομα βέβαια αλλά και νόμιμα. Την υψηλή ευκρίνεια
λοιπόν την διεκδικούσαν 2 φορμά αυτό που υποστήριζαν σχεδόν όλα τα
κινηματογραφικά στούντιο και η Microsoft!
Και στην άλλη γωνία «μόνη» σαν το πεπόνι
η Sony. Στην αρχή
κέρδιζαν οι πρώτοι και η αγορά και οι ιδικοί λέγανε ότι το HD-DVD (άκου ιδανικό όνομα!) θα επικρατούσε σίγουρα του Blu-ray της Sony. Καθώς και λόγο ότι οι
καταναλωτές ζούσαν μέρες οικονομικής κρίσης, λίγο ότι δεν είχαν αποφασίσει
ανάμεσα στα δύο που ήταν και πανάκριβά και φυσικά ότι πολύς κόσμος κατεβάζει
αβέρτα υπήρχε ένα ψυχροπολεμικό κλίμα. Και εκεί που όλα φαινόντουσαν χαμένα σε
μια κίνηση Περλ Χάρμπορ 2006 η Sony βγάζει το PlayStation 3 με blu-ray player ενσωματωμένο! Πουλάει μερικά
εκατομμύρια κονσόλες άρα και players υψηλής ευκρίνειας και μέσα σε 2 χρόνια τα στούντιο παραγωγής βγαίνουν και το λήγουν
υπέρ της Sony! Για αυτό
και στο βίντεο κλαμπ λοιπόν και στα μαγαζιά τα δισκάκια είναι μπλε. Την ίδια
ώρα το φορμά υποστηρίχτηκε και από τις οθόνες και τανάπαλιν λόγο μεγέθους. Επιτέλους
λοιπόν φτάνουμε στο παρόν και στο μέλλον και η κατάσταση έχει ως εξής: Θα
δημιουργηθούν 3 νέες ποιότητες με την ποιο χαμηλή να είναι η ultra hd ή αλλιώς 4k η οποία
έχει 4 φορές την ανάλυση της 1080p! Ήδη έχουν βγει τηλεοράσεις που υποστηρίζουν την ανάλυση αλλά είναι
ακόμη πολύ νωρίς για τους εξής λόγους: Δεν μεταδίδεται οποιοδήποτε αντίστοιχο
τηλεοπτικό σήμα, δεν υπάρχει φυσικό μέσο αποθήκευσης , δεν έχουν ακόμη
καταλήξει στην software πλευρά του θέματος (!), δεν υπάρχουν players, και πέρα ότι οι οθόνες είναι πανάκριβες
και πάνω από 55’’(!), το καλώδιο hdmi δεν φτάνει όπως είναι(!) και φυσικά
το ποιο μεγάλο πρόβλημα είναι ο χώρος αφού μια ταινία σε 4κ (και όχι σε 8κ)
χρειάζεται από 100 έως 250 gigabytes και αυτό βέβαια μόλις δουν τι συμπίεση θα παίρνει. Άρα υπάρχει
κάποιος τρόπος να δω 4κ τώρα. Ναι υπάρχουν 2 τρόποι: Ο πρώτος ο «φθηνός» είναι να
αγοράσει κανείς το πανάκριβο μόνιτορ που είναι της Apple ή και
παρόμοιο (μόνο το αυτοκόλλητο της μάρκας αλλάζει) και να κατεβάζει 2-3 βίντεο
στον υπολογιστή του από το ιντερνέτ και να παίζει κάνα παιχνίδι που υποστηρίζει
την ανάλυση, και ο άλλος ο ποιο καλός και μη ποζεράδικος είναι να πάει να δώσει
από 15000 ευρώ και πάνω να πάρει μια τηλεόραση της προκοπής (55’’ μέχρι
120’’ για τους ποιο ψαγμένους) να φέρει και ένα ειδικό server που παρέχουν
κάποιες ειδικές εταιρείες στην Αμερική με καμιά δεκαριά ταινίες την φορά και φυσικά
να μας αφήσει ήσυχους.
Η γνώμη μου είναι ότι η
τεχνολογία κινείται ποιο γρήγορα από το μέσο σπίτι και τις ανάγκες του ειδικά σε μια χώρα σαν την δική μας και ότι το
νέο φορμά θα κάνει πολύ χρόνο να εδραιωθεί αφού δεν χρειάζονται μόνο ένα κάρο
χρήματα για νέες οθόνες αλλά και ποιο γρήγορες συνδέσεις ιντερνέτ που δεν
φαίνονται να έρχονται ειδικά αφού τα 720p πόσο μάλλον τα 1080p δεν έχουν
εδραιωθεί 100% στην οπτική μας εμπειρία.
Το μόνο συμπέρασμα που μπορώ να
βγάλω με ασφάλεια ότι ενώ στην αρχή το μάτι εντυπωσιάζεται μετά μαθαίνει τόσο
μα τόσο γρήγορα.
Και φυσικά στο παρόν κείμενο δεν
γίνεται καν λόγος για το περιεχόμενο που δεν φαίνεται να απασχολεί καθόλου μα
καθόλου σε ουσιαστικό επίπεδο τα κινηματογραφικά στούντιο.
Reference
08/10/13
Τα τελευταία χρόνια η τηλεοπτικοί σταθμοί μας προσέχουν λίγο
περισσότερο εμάς που είμαστε του Sci-Fi και του Fantasy και γενικότερα βάζουν
ποιο πολλές ξένες σειρές και ταινίες γιατί όμως;
Για πολλούς και διάφορους λόγους.
Είναι ποιο φθηνό
να αγοράσεις σειρά από το να φτιάξεις σειρά πόσο μάλλον ταινία.
Ακόμη και αν
πεις ότι βάζεις ποιο παλιές σειρές άρα και ποιο φθηνές έχεις να διαλέξεις από
σειρές που δεν έχει δει το ελληνικό κοινό ακόμη ενώ ας πούμε το ρετιρέ το
έχουμε δει όλοι (3 γενιές Ελλήνων) όταν ήμασταν 15 και είναι τόσο βαρετό.
Σειρές που τότε
μας φαινόντουσαν σούπερ ουάου και πολύ μπροστά ή μπλιάχ ή απλά έκφυλες και
τούρκικες είναι οκ τώρα.
Η νέα γενιά
είναι λίγο ποιο ανοιχτή ειδικά τώρα με την κοινωνική κρίση να δέχεται
επιδράσεις από ξένες κουλτούρες και οι ξένες ταινίες πρεσβεύουν καλά αυτές τις
κουλτούρες και υποκουλτούρες.
Η ανεργία βοηθά.
Τα κανάλια μπορεί
να βλέπουν τι κάνουμε downloading ποιο πολύ και το βάζουνε να παίζει.
Η
παγκοσμιοποίηση (όχι με την πολιτική έννοια) βοηθά επίσης: κάτι που μας
φαινόταν ποιο ξένο τώρα δεν φαίνεται τόσο, έχει skateboard εδώ όπως στο Αμέρικα, έχει εφηβικό
έρωτα εδώ όπως στην Βραζιλία, έχει
κοινωνικό και μορφωτικό σκοταδισμό εδώ όπως στην Τουρκία κτλ.
Αν παίξει κάτι
ίσως και κάποιος από αυτούς που θα το αγόραζαν να κάτσει να το δεί, αφού δεν
έχει χρήματα να το αγοράσει πλέον άρα η μερίδα του κοινού ανοίγει.
Γενικότερα ο κόσμος
αφού δεν έχει χρήματα την αράζει στην τηλεόραση σε ώρες της ημέρας και της νύχτας
που κάποια χρόνια πριν δεν αποτελούσαν στόχο κατάκτησης από ένα τηλεοπτικό
σταθμό.
Οι ταινίες που
σπάνε τα ταμεία στο σινεμά τα χρόνια της τελευταίας πενταετίας είναι Sci-Fi και Fantasy.
Αρκετές σειρές
και ταινίες είναι βασισμένες σε πολύ επιτυχημένα βιβλία.
Η τεχνολογία
έχει κάνει ποιο εύκολο να μεταδίδεται το πρόγραμμα ακόμη και ποιοτικά ειδικά
για συνδρομητικά πακέτα.
Non Syndicated: Όταν μια σειρά
δεν φτάσει κάποια επεισόδια στην Αμερική τα δικαιώματα που πρέπει να πληρώσεις
για να την προβάλεις στο κανάλι σου είναι μηδαμινά με αποτέλεσμα πολλές σειρές
που κόβονται μετά από ένα δύο κύκλους να μπαίνουν αμέσως στο μενού.
Καφρίλες που έχω
διαβάσει και δυστυχώς κάποιες φορές … έχω ακούσει να συζητιούνται.
Οι εξωγήινοι
υπάρχουν και προσπαθούν να μας προετοιμάσουν.
Οι λυκάνθρωποι,
τα βαμπίρ, τα μυστικά αρχαία όπλα και τεχνολογία υπάρχουν και προσπαθούν να μας
προετοιμάσουν.
Το τέλος έρχεται
και προσπαθούν να μας προετοιμάσουν (;)
Μας ψεκάζουν και
βλέπουμε ότι βλακεία μας σερβίρουν (!)
Βασικά παρόλη την
πρόοδο τα «μαγειρέματα με 3 κοπέλες, μία αδερφή και έναν υδροχόο» προγράμματα
ακόμη βασιλεύουν άρα ο τελευταίος λόγος
παίζει να είναι αλήθεια.
3d τεχνολογία: η 3d δράση είναι μια πονηρή μπούρδα και φέρνει πονοκέφαλο
Το 3d υπήρχε από πάντα. Οκ
υπερβολή αλλά δεν υπάρχει τα τελευταία πέντε ή δέκα χρόνια. Είναι η λαχτάρα για την ποιο
πιστή απόδοση της τρίτης διάστασης (αυτής του βάθους) στο σινεμά ή στο χαζοκούτι-μόνιτορ του σπιτιού
μας εδώ και δεκαετίες. Έβγαλα ένα πρακτικό κανόνα ότι γίνεται μόδα ανά 20
χρόνια και πάντα για πονηρό σκοπό. Πρώτα μόδα στο σινεμά το 70 με τα αυτοκίνητα
όπου τώρα ποια παππούδες κάνανε καμιά κίνηση να πιάσουν λίγο μπούτι, ενώ το
μαχαίρι έβγαινε από την οθόνη του σινεμά και καρφωνόταν στο παρμπρίζ του
αυτοκινήτου και φοβόταν (και καλά) η τώρα ποια γιαγιά και ήθελε αγκαλίτσα, μετά
στην δεκαετία του 90 με κάτι τσόντες.. τσόντες που προσπαθούσε να μας πείσει ο Star Μαστοράκης
ότι είναι σαν να βρίσκεσαι θεατής μέσα σε μια άλλη κρεβατοκάμαρα και τώρα πάλι
τα ίδια με τα Blu-ray αλλά
η διαφορά είναι ότι στο πλασάρει για να
το πλασάρεις στην οικογένεια σαν διασκέδαση που μας αφορά όλους γιατί ο
εξοπλισμός είναι πανάκριβος και έχουμε
και οικονομική κρίση. άρα, είναι ακριβό και απαιτεί ειδικό εξοπλισμό και ειδικό
υλικό και πάντα μα σχεδόν πάντα το θέλουν το αποζητούν οι άντρες (δεν είναι τυχαίο).
Αλλα πράγματα που με εκνευρίζουν στο 3d. Τα γυαλιά είτε ενεργητικά, παθητικά και bisexual είναι άκομψα,
βαρετά (γιατί πρέπει να τα φορέσεις) και το κυριότερο ζαλίζουν μετά από πολύωρη
χρήση. Μέχρι η τεχνολογία να σταματήσει να ζαλίζει από κάθε άποψη το ταλαίπωρο εγκέφαλό
μας δεν βλέπω να προχωρά. Το καλύτερο περιεχόμενο που έχω δει είναι στο σινεμά…
το διαφημιστικό των M&Ms και αυτό βασικά επειδή
κράτησε λίγα δεύτερα και η αίσθηση του βάθους ήταν αρκετά πειστική. Είναι απίθανο
ότι με την σημερινή τεχνολογία το μόνο που καταφέρνουν είναι να σε βάλουν σε
ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο (ώστε να πιάνει το εφέ) να σου φοράνε γυαλιά, να
δίνεις ένα σωρό χρήματα και μετά από όλα αυτά να σου παρουσιάζουν την ταινία με
κάτι στοιχεία (όχι όλο το καρέ)απλά να εξέχουν λίγο από την οθόνη. Ευχαριστούμε
δεν θα πάρουμε! (ε τουλάχιστον όχι ακόμη) Ξέχασα, να πω και για τα χρώματα που σαφώς είναι
χειρότερα από το συμβατικό τρόπο παρακολούθησης. Μήπως να περιμένουμε για ολογράμματά;
Τι είναι και τι δεν είναι επιστημονική φαντασία
Για μένα Sci-fi είναι
συγκεκριμένα πράγματα. Συνήθως Sci-Fi θεωρώ
μια κατάσταση και υπόθεση στην οποία υπάρχει μια σταθερή δυναμική και αλλάζει
απότομα από ένα εξωγενή παράγοντα. Κλασικό παράδειγμα. Δεν θεωρώ το Star Wars και
πολύ Sci-Fi για
τον απλούστατο λόγο ότι οι ιππότες αντί για κλασικά σπαθιά έχουν μοντέρνα σπαθιά laser και αντί για άλογα ιπτάμενα
…άλογα. Η αλληγορίες είναι τόσο έντονες που βγάζουν μάτια και καταντούν
βαρετές. Επίσης δεν υπάρχει κάποιος εξωγενείς παράγοντα που αλλάζει την
ισορροπία χαρακτήρων και δυνάμεων. Και για αυτούς που σκέφτονται καλά ρε φίλε
και το Death Star τι είναι δεν αλλάζει τις ισορροπίες; Αυτό που έχω να
απαντήσω είναι ότι το Death Star βρίσκεται ήδη στην μία πλευρά και είναι κατασκευασμένο
από την ίδια πλευρά με πόρους και τεχνογνωσία των ιδίων. Για να μην μιλήσω για
τους μονοδιάστατους χαρακτήρες (σε αγαπώ αλλά δεν μπορώ να σε σκίσω γιατί είμαστε
αδέρφια εγώ πρίγκιπάς και εσύ πριγκίπισσα που πήγε η αλληγορία τώρα;) και την παιδική φροντίδα-μωροπάνα καλού και
κακού. Τέλος πάντων, κάποια στιγμή θα κάνω ένα αυτόνομο κείμενο κόλαση για το Star Wars και
ότι αυτό αντιπροσωπεύει. Από την άλλη το Star Trek είναι Sci-Fi είναι απίθανη
ψυχαγωγία να βλέπεις την ελίτ της ανθρωπότητας να παρουσιάζει αδυναμίες και
προβληματισμούς μαζί με όλες τις αποχρώσεις του γκρι, και λίγες έξτρα
ακόμη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου